Thursday, 2 May 2013

සුන්නත් කිරිම [ස්ත්‍රී චර්මඡේදනය]



 එකවරම  ඇය බ්ලේඩ් තල කැබැල්ලට කෙළ පහරක් ගසා එය ඇඳිවතේ පිරිමදින අතර, මගේ ලෝකයට අඳුර එක් කරමින් මගේ දෙනෙත් වැසී යන සේ රෙදි කැබැල්ලක් තැබු අම්මා එහි කෙළවරවල් දෙක මගේ හිස පිටුපසට තබා හිර කොට බැඳ දැමුවා .

එකනේහි මගේ යෝනියේ යම් කොටස් කැපී යනු මට දැනේන්නට විය. ඊලගට මගේ යෝනි චර්මය මත මේ අත දිව යන බ්ලේඩ් තල කැබැල්ලේ හඬ මට ඇසෙන්නට විය. සිද්ධිය මතකයට එන හැම අවස්ථාවක වැනි දෙයක් මට සිදු වුවා යයි මට අදහගන්නට නොහැකි . ඇත්තෙන් මගේ අත්දැකිම විස්තර කරන්නට මේ ලෝකයේ භාෂාවන් නැත. මෙය ඔබගේ කලවෙන් මස් කැබැල්ලක් කපා වෙන් කරනවා හෝ අතක් කපා දමන විට හෝ දැනේන වේදනාව වැනි යයි හදුන්වන්නට හැකි නමුදු, ස්ත්රී යෝනිය යනු ගැහැනිය ගේ ඉතාමත් සංවේදි කොටසක් බැව් අමතක නො කල යුතු මොහොතේ මට අමන් (ඇගේ සොහොයුරිය) සුන්නත් කළ අවස්ථාව මතකයට ගලා ආවෙන් පැන දුවන්නට ගියත් එයින් බේරැමක් නො වන වග වටහා ගත් මම කොපමණ වේදනාවක් දැනුණත් නෝ සෙල් වි සිටියේමි.
 ‍

            සෝමාලියානු කාන්තාරයේ ඩේර කෙල්ලකුව ඉපදි වාරිස් ඩයිරි නම් ඇය කුඩා කාලයේම සිය පියාගේ අත්තනෝමතික තිරණයක් වු තමාව තම වයස මෙන් තුන් ගුණයක් පමණ මහළු මිනිසේකුට විවහා කරදිමට ගත් තිරණය කෙරෙහි වු තම අකමැත්ත නිසාම පරක් තෙරක් නොමැති කාන්තාරයේ සිය කුඩාරමින් පැනයන්නෙ සිය මවගේද උපකාරය ඇතුවය. නමුත් එකල ඇයට වයස අවුරැදු දොලහක් පමණ කුඩා දැරියක් වන බැවින් විදින්නට වන දුක් කම්කටොළු නම් එමටය. දින ගනන් කුසට අහරක් නොමැතිව තමා පසුපස පියා මඟ හරිමින් හායිනාවුන් , සිංහයන් සහ විෂ සහිත සර්පයින්ගෙන් ගහන කාන්තාරයෙන් බෙරී පලා යන වාරිස් අන්තිමට නගරයෙහි වෙසෙන සිය මාමා කෙනෙකුගේ නිවසක් සොයාගෙන එහි ලැගුම් ගනි. එහිද දින කිහිපයක් සිටින ඇය තමා මෙන්ම පලා ආවුත් නගරයේ වෙසෙන තම සොහොයුරිය සොයා යන අතර දිගින් දිගට මෙලෙස නැදැයින් ලග දිවි ගෙවන ඇය අන්තිමට ලන්ඩනයට එන්නේද තම නැදැයෙකුගේ ගෙදරක මෙහෙකාරියක ලෙසය


මෙලෙස දිව යන ඇගේ කතාව අවසනයේ ඇය නිව්යෝර්ක් නුවර ජිවත් වන ජගත් විලාසිතා ලෝව සුපිරි නිරැපිකාවක් වන අතර කාන්තා ජනනේන්ද කොටස් සුන්නත් කිරිම පිළිබදව සිය අදහස් ප්රසිද්ධියේ ප්රකාශයට පත් කරමින් එවැනි මිලේච්ඡ ක්රියා නැවැත්විමේ සටන අරම්භ කරන අතර පසුකාලිනව එක්සත් ජාතින්ගේ ජනගහන අරමුදලේ විශේෂ තනාපතිවරියක් ලෙසද අවසනයේ එම සටනේ නායිකාවද වන්නී .




---------------------------------------

මේහිදි මුල සිටම වාරිස් මට නම් විරවරියකි. නොපසුබට උත්සහයත් , තමා විසින්ම ගන්නා දැඩි තිරණයන් හිදි නොසැලි සිටිමින් සියලුම බාධකයන් මැඩ ගනිමින් ජය ගන්නා ඇය ධෛර්ය සම්පන්න ගැහැණියකි.  ළමා කාලයේ බොහෝමයක් ළමයින්ට අත්විදිමට නොලැබෙන කටුක වුත් කර්කශ වුත්  අත්දැකිම් ගොන්නකට මුහුණ දෙමින් තම ජිවිත සොයා යන ඇය අද අහඹුවක් ලෙස හෝ සමාජයේ දක්නට නොලැබෙන චරිතයකි. කිසියම් උදවුවක් හෝ පිලිසරණක් නොමැතිව ස්වඋත්සහයෙන් ජිවිතේ ජය ගන්නා ඇය තමා අත් විදි කටුක වේදනාවන් තවකෙකුට උරැම නොවන්නට, ඒ සදහා සටන් කරනීය.

මගේ රහස් මහජනයා දැන ගැනිමට ලැබීමෙන් පසු පාර තොටේ දි ඔවුන් මා මුණ ගැසුණු විට මා දෙස පිළිකුලෙන් බලනවා ඇතැයි නිකමට මෙන් මට කල්පනා විය. වැනි අවස්ථාවක් උද්ගත වුවහොත් එය නොසලකා සිටින්නට මම තිරණය කළෙමි. වැනි සම්මුඛ සාකච්ඡාවක් කිරීම සඳහා මා පොලඹවන ලද දෙවැනි කරැණ නම් තවමත් කෙරීගෙන යන ස්ත්‍රි චර්මඡේදනය ගැන ජනතාව දැනුවත් කිරිම යි. මෙම සටන මම දියත් කරන්නේ හුදෙක් මා ගැන පමණක් සිතා නො , මේ මෘග ක්රියාවට මුහුණ දෙන්නට යන ලෝකය පුරා සිටින දැරියන් අරමුණු කරගෙන යි. මා කෲර  ක්‍රියාවට ගොදුරැ වී හමාර වුව , මෙම සටන තුළින් වෙන කවුරැන් හෝ මෙම මිලේච්ඡ ක්රියාවට ගොදුරැ වන්නට ඉඩ නොදි ගලවා ගැනීමට බොහෝ විට හැකි වනු ඇත.


වරෙක ඇය තමා විදි කටුක මිලේච්ඡල අත්දැකීම් ද, ඇය තුල දෙවියන් කෙරෙහි ඇති විශ්වසයද, ඇගේ එකායන අරමුණද මේසේ සටහන් කරයි.

සර්වබලධාරි දෙවියන්වහන්සේ විසින් අංග සම්පුර්ණ ගැහැනියක් ලෙස මා මේලොවට කැඳවා ගෙනැවිත් ඇතැයි මම හඟිමි. එතකුදු අධම මිනිසුන් විසින් මගේ ශක්තිය විනාශ කර දමා මා බෙලහීනයෙකු කර ඇත. එ මතුද නොව ඔවුන් මගේ ස්ත්‍රීභාවය සොරාගෙන ඇත. භගමනිය වැනි ඉන්ද්‍යයන් ගැහැනියකට අනවශ්‍ය යයි දෙවියනවහන්සේ කල්පනා කළේ නම් ඔහු ඒ ඉන්දීයන් සහිත ව ගැහැනිය මෙලොවට උත්පාද කළේ මන්ද? කිසි ම ගැහැනියකට මෙම වේදනාවන විදින්නට සිදු නෝවන දිනයක් උදා වේවා යි මම යාඥා කරමි.

---------------------------------


            මෙම කෘතිය ලියවි ඇත්තෙ 1998  වර්ශයේ . DESERT FLOWER නම් මේම කෘතියේ කර්තෘ වාරිස් ඩයිරි ( Waris Dirie ) ඇය ඉපදි ඇත්තෙ 1965 දි . කාල පරසය එනම් මැත ඉතිහාසය තුල සිදු වි ඇති මෙවැනි මිලේච්ඡ ක්‍රියවලියක් තවමත් සිදු වෙමින් ඇතැයි සිතිය හැකිය. එදින් එදා කැම වේලක් වෙනුවෙන් තම දරුවන් උකස් කරන, කප්පරක් බේගල් ඇද බාන, තව කෙනෙකුගේ දියුණුව දරා ගත නොහැකි මිනිසුන් සිටින සමාජයක් තුල මට නම් වාරිස් නම් ඇය මිහිපිට වෙසෙන දෙවිකෙනෙකි.


Desert flower  නම් මෙම කෘතිය 2007 වර්ශයෙදි  කාන්තාරයේ කුසුම”  නමින් සිංහලයට පරිවර්තනය කරන්නෙ රංජිත් කුරැප්පු මහතා විසිනි. 



එක් කතාවක අන්තර්ගතය තුල කතා දෙකක් දුටිමි.
දැඩි තිරණයන් හි එල්බ, කිසිදු විටක තම තිරණයන් කෙරෙහි පසුනොතැවි ජිවිතය ජය ගත් දිරිය කාන්තාවක් එක් කතාවක් තුලද අනේකෙහි තමන් ළැදැරියක්ව සිටි අවදියේ විදි වේදනාවන් තව එකදු කාන්තාවක් විදිමට ඉඩ නොදිමට, ඒ වෙනුවෙන් සටන් වදින දිරිය කාන්තාවක්ද විය.
ඔබට සටනක් අවශ්‍ය නම් එය හුදෙක් ඔබ වෙනුවෙන් නොව මතු පරපුර වෙනුවෙන් බව පසක් කර ගත යුතුය.
             



72 comments:

  1. හ්ම්.. පොත කියෙව්වා...මට ඔය ගැන වෙන මානයක් තියෙන්නේ... ඒක හරිද වැරදිදි කියන්න නොදන්න හින්දා.. වැහුවා සද්ද...

    ReplyDelete
  2. මම මේක කියෙව්වේ නෑ අප්පා :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. පොත නම් කියෙව්වා.මතක් වෙනකොටත් මොකක්ද එකක් වෙනවා.මම කිවේ මේ ලිපියේ මුල් ටික කියෙව්වේ නෑ කියල.ඇඟ හිරිවැටිලා යනවා අප්පා.ඒකයි :/

      Delete
  3. බොහොම කැමැත්තකින් කියවපු පොතක්.මිලේච්ඡත්වය විසින් ඇයට පාර කැපුවේ නොවෙනස් චින්තනයක් බිහිකරන්නට වීම අරුමයක්. එවැනි චරිත අද උපන්ගෙයිම මරාදමන කාලයක් වීම ඉතා කණගාටුවක්

    ReplyDelete
    Replies
    1. අයේ අහලා ඒ ගැන නම් කතා කරලා වැඩක් නැ අයියා. තවත් දෙයක් මේ වගේ චරිත අද ප්‍රසිද්ධියේ පෙනි නොසිටියත් නැහැයි කියන්න බැ. නමුත් තමන් හෙන නිදහස් චරිතයක්, මාර රැඩිකල් චරිතයක් ය කියලා කෙල්ලන්ගේ සිමාව පන්නලා යන සමහර මැටි මොල් ගසුත් ඉතින් නැතිවම නෙමෙයි ;) අන්න එහෙම මැටි ගස් වලට අපේ මිනිස්සු මේ වගේ චරිත සමාන කරන්න හදාද්දි ඉතින් හිනා වෙන්න කට මදි ;)

      Delete
  4. අහ්හ්.. නොදන්නා දෙයක්..... ඇත්තටම.. ඕක. මහා නොමිනිස් වැඩක්... පිස්සු යක්කු..

    ReplyDelete
    Replies
    1. හ්ම්ම්..:))))) ඇත්ත එක විදියක පිස්සුවක් තමයි

      Delete
  5. මමත් මේ පොත කියවලා තියෙනවා .. ඇත්තටම ලෝකේ මේ වගේ දේවල් සිද්ද වෙනවා කියල මම නම් දැනගත්තේ ඔය පොතෙන්...

    මට දෙයක් අහන්න තියෙනවා මම කියෙව්වේ Desert Children කියන පොත මේකේ සිංහල පරිවර්තනය කාන්තාරයේ දරුවෝ කියල එළිදක්වලා තියෙන්නේ... Desert Flower කියන්නේ Waris Dirie ගේ ජීවිත කතාව නේද? මට තාම ඒ පොත කියවන්න බැරි උනා ඒ නිසා මන් දන්නේ නෑ Desert Flower කියන පොතෙත් සුන්නත් කිරීම ගැන සදහන් වෙලා තියෙනවද කියන්න නම් ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. කාන්තාර කුසුම තමයි පළවෙනි කොටස ඒ කියන්නෙ Desert flower. කාන්තාරයේ දරැවෝ දෙවනි කොටස Desert children. මම තාම දෙක නම් කියවලා නෑ. මේකේ නම් සුන්නත් කිරිම ගැන සදහන් වෙනවා.

      Delete
  6. මේ පොත කියවීමේ භාග්‍යය මීට අවුරුදු දෙක තුනකට උඩදි මට ලැබුනා.. අපිට හිතාගන්නවත් බැරි තරම් ම්ලේච්චයි..ඔවුන්ගෙ ඒ චාරිත්‍ර විධි..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් මේ වගේ පොත් කිහිපයක් කියවලා තියෙනවා. ඒ පොත් ගැනත් ලියනවා ඉඩ ලැබෙන හැටියට.
      මිනිස්සු විවිදයි. ඒ ඒ අදහස් විවිදයි. සිරිත් විවිදයි. සමහර එවුවා හිතා ගන්න බැරි තරම් කුරිරැයි. හැම රටක්ම එහෙම නොවුන එක වාසනාවක්..

      Delete
  7. මම කියවලා තියෙන පොත්වලින් මගේ හිත් ගත්ත සංවේදී කතාවක්. ගැහැනියක් මොන තරම් ධෛර්ය සම්පන්න ද? මේ වගේ ම හිත් ගත්ත පොතක් තමයි Forbidden Love (Norma Khouri) සිංහලයට නගලා තිබුණා "ආද‍රණීය ඩාලියා" නමින්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒ පොත කියවලා නෑ. හොයාගෙන කියවන්න ඔනේ වේලාවක් තියෙන විදියට. :) ස්තුතියි දැනුවත් කලාට ධාරා

      Delete
  8. අම්මෝ මේ වගේ දේවල් නම් කිසිම කෙනෙකුට වෙන්න එපා. කියවනකොටත් ඇග හිරි වැටෙනවා. ඇත්තටම ඇය නම් දිරිය කාන්තාවක්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත. අපේ කාන්තාවෝ දන්නෙ පාර්ලිමේන්තු ගිහින් ගෙරිමස් ඉල්ලන්න විතරයි.

      Delete
  9. 'කාන්තාරයේ කුසුම'...මම ගොඩක් ආස කරන පොතක් වගේම 'වාරිස් ඩයිරි'..මම ගොඩක් අගය කරන මගේ ලෝකෙත් වීරවරියක්..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්තටම සතුටුයි. බොරැ විරයෝ පුම්බලා පෙන්නගෙන ඉන්න මිනිස්සු අතර මටත් වාරිස් විරවරියක්.

      Delete
  10. මාත් මේ පොත කියවා තිබෙනවා, හරිම ලස්සනයි. කුඩා අවදියේ පටන් දුක්විඳ අවසානයේදී ජීවිතය ජයගත් මේ තරුණියගේ අත්දැකීම් ඉතා කටුක උනත් අවසන ඇයගේ ජීවිතය සාර්ථකවීම සතුටක්. අදටත් මේ මිලේච්ඡ ක්‍රියාව ලෝකයේ කොතනක හෝ සිදුවෙනවා ඇති.ඒ අතින් බලනකොට ලාංකික තරුණියන් වාසනාවන්තයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත. ලාංකිය විතරක් කියන්න බැ. බොහෝ රට වල මේ වගේ පහත් ක්‍රියා සිදු වෙන්නෙ නෑ.

      Delete
    2. මම දන්නා තරමින් මෙය ලංකාවෙත් සිදුවෙනවා , (දැඩි අන්තගාමි පවුල් වල)

      Delete
    3. ලන්කාවෙ මිනිස්සු එච්චර මෝඩ නෑ

      Delete
  11. මේ වගේම කතාවක් තියන පොතක් තමයි "අයාන් හිර්සි අලි " සෝමාලි ජාතික කාන්තාව ලියල තියන Infidel කියන පොත.මේකෙ සිංහල පරිවර්තනය සිරගත කන්‍යාවි. අයානුත් මේ වගේ දුක් විඳල ඕලන්දයට අනාතයෙක් වගෙ ගිහින් ඉගෙනගෙන ඕලන්ද පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී කෙනෙක් වුනා. මුස්ලිම් ආගමේ අන්තවාදී වැඩ වලට විරුද්ධ නිසා මරන තර්ජන වලට මුහුන දීල ඉන්නෙ.Ayaan Hirsi Ali - Wikipedia, the free encyclopedia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි ඇනෝ එහෙම පොතක් ගැන දැනුවත් කලාට. කියවලා නම් නැ. :) සොයා බලන්න ඔනේ.

      Delete
  12. මම ගාවත් පොත තියනවා. වාර්ගික නීති වලින් කාන්තාව පෙළෙන එක ගැන හිතාගන්නවත් බැරි කරුණු තියෙනවා. ඒවාට විරුද්ධව වාරිස් කරපු සටන අගේ නොකර නම් බැහැ. ඒත් මට නම් වාරිස් වීරවරියක් විදියට පිළිගන්න තරම් හිත නැමුණේ නෑ පොත දෙතුන් සැරයක් බැලුවට පස්සේ. "දේශක යා" කියලා තිබ්බ විදියටම මමත් කට වහගන්නම්. මොන දේ උනත් හැමෝම කියවන්න ඕනම පොතක් මේක.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අහා එහෙම කරන්න එපා. තම තමන් දරන අදහස් වෙනස්. ඒ නිසා ඒ අදහස පල කරන්න අපිත් කැමති දැන ගන්න.

      Delete
  13. මේ කතාව සිනමාවට නැගුනා 2009 දි. හරිම ලස්සන චිත්‍රපටියක්. මෙතනින් විස්තර බලන්න

    අසමි දකිමි සොයමි ලියන විචාරක

    ReplyDelete
    Replies
    1. අහා විස්තර හොයද්දි මමත් දැක්කා. බලන්න ඔනේ ඇත්තටම.

      Delete
  14. පොත නම් කියවල නෑ. පී ඩී එෆ් එකක් හම්බුනා සුන්නත් කරන හැටි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හ්ම්ම් හ්ම්ම්ම් :)

      Delete
  15. අඩේ මමත් මේක කියෙව්වා!!! සුපිරි!

    සුභ වේවා!!! රාජ සම්පත් ලැබේවා!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. අඩෝ සජා බොරැ කියන්න එපා. ඇත්තට කියෙවුවද?

      Delete
  16. පට්ට පොත යකෝ !

    ReplyDelete
    Replies
    1. අනේ බං උඹ කියෙවුවද පට්ට කිවුවේ? හික් හික් අම්මපා මු නම්.

      Delete
    2. මට මූ ශුවරුත් නෑ ඔය උඩ කමෙන්ට් එක දැම්ම රජා ශුවරුත් නෑ.. මෙහෙම පොතක් මුං දෙන්නා කියවද්දි බැරිය ඉතින්..

      Delete
  17. මේ ගැන කෙටි විස්තරයක් කලින් කියවල තිබුනා. ස්තුතියි පොත ගැන කිව්වට.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) තව පොත් ගොඩක් තියේ හිමිට ලියන්නම්කෝ. :)))

      Delete
  18. ම්ලේච්චත්වයේ උපරිමය :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත ලොකු අක්කෝ. ( ලොකු අක්කා කිවුවේ අරයාගෙන් කොප්පෙ ගහලා ඔන්න)

      Delete
    2. හිහි...අරයා මොකෝ ඔයා මොකෝ..දෙන්නම එකයිනෙ :)

      Delete
  19. මට මේ කියන පොත කියෙව්වෙ නම් නැහැ. ඒත් බ්ලේඩ් එකකින් කප්පවාගන්න තරම් ඇය වාසනාවන්ත වෙලා තියෙනවයි කියල මට හිතෙන්නෙ. දකුණු අප්‍රිකාවෙ ඔය වැඩේ කරනවයි කියන්නෙ වප්පිහියෙන්. මොන තරම් විෂබීජ එකතු වෙන්න පුළුවනිද?

    මමනම් ගෑනු ළමයින්ගෙ කණ විදිනවටත් විරුද්ධයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හ්ම්ම් ඇයම සඳහන් කරනවා මුවහත් ගලකින් නැතින්ම් අහිකුණ්ඩක කාන්තාවෝ හපලා ඉවත් කරන වේලාවලුත් තියෙන බව.

      Delete
  20. මම මේක කියවල නෑ.. දයාබර ඩාලියා කියල එකක් බලල තියෙනව.. කොටින්ම පොත බලල ඉවර වුණාට පස්සේ මට මේ මිලේඡ්ඡ ක්‍රියා වැලැක්වීම වෙනුවෙන් ඔවුන් ගෙනියන සංවිධානෙට ආධාර කරන්න සෑහෙන උවමනාවක් ආවා.. නමුත් යාන්තම් ජොබ් එකක් කරගෙන හිටපු මට එච්චර දෙයක් කරන්න හැකියාවක් තිබ්බේ නෑ.. හැබැයි එච්චර දරුණු විදියට මගේ හිතේ ඔවුන්ගේ ඒ මිලේඡ්ච කම් රැඳුනා..තාමත් එහෙමමයි.. මේකත් හොයාගෙන කියවන්න ඕනේ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත තමයි. නමුත් ලංකාවේ නීති පද්ධතිය වෙනස් කරලා ශක්තිමත් කරන්න උත්සහා කරන එක ඊට වඩා කරන්න පුළුවන් ලෙසි වැඩක් මොකද ලංකාවත් කවදා හරි සොමාලියාව වගේ වෙයි මේ යන විදියට. දුෂණ , හොකම්, මංකොල්ලකැම්, නිත්‍යානුකුල මැර වරයෝ දැන් සමානේ මිනිස්සුන්ට වඩා ලංකාව තුල වැඩි වේලා.

      Delete
  21. Desert Flower kiyana film eka ahamben labila baluwa.passe vistara hoyala baladdi thamai wadi vistara danagatte.
    film eka harima sanwedi.potha nam kiyawa natha ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ෆිල්ම් එකේ පොත් දෙකම ඇතුලත් ද කියලා හොයලා බලන්න බැරි වුනා මට.

      Delete
  22. හප්පේ ... මේ පැත්ත සෑහෙන්න වෙනස් වෙලා නොවැ? මම මේ කතාවේ තැනින් තැන කියවල තියනවා පත්තරේක ගිය ලිපි වලින්. සම්පුර්ණයෙන් බලන්න නම් හම්බ උනේ නැහැ. අරගෙන බලන්න වටිනා පොතක්. ඒ ගැන නම් ආයෙ අහන්න දෙයක් නෑ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත ඇපල් මලයෝ (මල්ලිද මන්දා) කියවලා බලන්න.

      Delete
  23. වාරිස් ඩයිරි ගැන මම මුලින්ම කියෙවුවේ පිණිබිදු අක්කා මේ පොත ගැන දාලා තිබ්බ පොස්ට් එකකින්.. එදා ඇගේ කතාව යාන්තමින් දැන ගත්ත වෙලාවේ හිතට දැනුනේ පුදුම සංවේදී බවක්..

    රටින් රටට වෙනස් උන විවිධ ජන සමාජ වල සංස්කෘතියේ විශමතාව පෙන්වන්න මේක හොද උදාහරණයක්.. ඒ උනත් මේ ක්‍රියාව ම්ලේච්ඡයි.. හරි හැටි සෞඛ්‍ය පහසුකමක් වත් නැති අප්‍රිකානු රටවල් වල මේ සැත්කම් වලින් පස්සේ ඇතිවෙන ආසාදන වලින් මිය යන ප්‍රරමාණය වැඩියි කියලා අහලා තියෙනවා.. මේවා නැවතිය යුතු දේවල්.. අදටත් සිද්ධ වෙනවාද කියන්නනම් මම දන්නේ නෑ.. නැවතිලා නම් ඒක ඇත්තටම ලොකු දෙයක්..

    පොත කියවන්න වුවමනාව ආවේ පිණිබිදු අක්කගේ සටහන කියෙවට පස්සේ.. ඒත් ඉතින් මට කියවන්න පොත් හම්බුවෙද්දි බැරියැ.. ඔයා ලග තියෙනවනේ.. ඒ කියන්නේ මට බලන්න පුළුවන් කියන එක තමයි..

    ReplyDelete
    Replies
    1. අහා ඔයාට පොත් කියක් දෙන්න පොරොන්දු වුනාද මං :පී

      Delete
  24. ඇය නම් හරිම නිර්භය කාන්තාවක් . කාන්තාරය හරහා ගිය ගමනට වඩා වීර ක්‍රියාව වන්නේ මේ දේවල් ලෝකයට කීමයි . මොකද හුඟක් දෙනෙක් ලැජ්ජයි වෙච්ච දේවල් කියන්න . ලැබෙන අවමාන නිසා .

    ReplyDelete
  25. මේක මගේ පුද්ගලික අදහසක් විතරයි. නිදහසේ හිතෙන දෙය මොකක්ද කියලා කියන්න කියපු හින්දා මම කියන්නේ. වාරිස් කියන්නේ කටුක අත්දැකීමක් ලබපු, ගෝත්‍රික වාදයෙන් පිඩාවට පත් වුන කෙනෙක්. එයා වීරවරියක් කියන්නේ ඇයි? මොකද බටහිර සමාජය එයාව උපයෝගී කරගන්නවා එයාගේ වේදනව ඒ කට්ටියගේ අවශ්‍යතාවයන් වෙනුවන්. ඒක හින්දා ඒ සමාජය අපිට පෙන්නලා දෙනවා මෙයා වීරවරියක් කියලා. අපි ඒ කණ්නාඩිය තුලින් තමයි වාරිස් දිහා බලන්නේ. මට නම් එයා වීරවරියක් නෙවේ. අවාසනාවන්ත අත් දැකීමක් ලබපු තවත් එක්කෙනෙක් විතරයි. මිට සමාන අය තමයි අපිට ලජ්ජා වගේ පොත් වලත් හම්බෙන්නේ. මේක මගේ පුද්ගලික අදහසක් විතරයි කියලා ආපහු කියනවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි ඔබේ අදහසත් කිවුවට පුමා.

      Delete
    2. කුමන හෝ ආකාරයකින් මේ නොපනත් කම් එලියට ආයුතුයි. සාකච්චාවට බඳුන් විය යුතුයි කියන එකයි මගේ අදහස. කිසිවෙක් හඬ නොනගන්නේනම් විරුද්ධ නොවන්නේනම් දිගින්දිගටම මේවා සිදුවෙමින් පවතීවි..

      Delete
  26. හ්ම්හ්.. මම නම් මේ පොත ගැන දැන හිටියේ නෑ. ඒත් අද හිතුනා කියන්න තිබුනා නම් හොඳා කියලා.ඔබට ස්තුතියි දැනුවත් කිරීම ගැන. උත්සාහයක් දරනවා හොයාගෙන කියවන්න.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හොයාගන්න සරසවියේ තියේනවෝ.

      Delete
  27. Gahunu laminta mehama karnawa kiyala dana gata lagadi..ninditai.
    Jayawewa.

    ReplyDelete
  28. කාන්තාරයේ කුසුම ලස්සන පරිවර්තනයක්. විවේකයක් ලද ගමන් කියවන්න ඕනේ...

    ReplyDelete
  29. මදාරා මගෙ ලඟත් පොත තියෙනවා. දෙවන කොටසත් තියෙනවා. හරිම ආසාවෙන් කියෙව්වා. අපි අප්‍රිකාවේ කාලයක් වාසය කලා. මගේ මිතුරියන් කිප දෙනෙකටත් මේ මිලේච්ච ක්‍රියාවට මූණ දෙන්න වෙලා ඒ අයගේ පෞද්ගලික අදහස් මට කියා තිබුනා. ඒ නිසා සංවේදී සිතින් යුතුව මේ පොත් දෙක කියෙව්වෙ. ස්තූතියි ! දෙන්නාටම සටහනට. වාරිස් ඩයරි ඉතාම නිර්භීත කාන්තාවක්. ඇයගේ චරිතය හරිම ආදර්ශමත්. ගරු කරනවා ඇයට.

    ReplyDelete

  30. අම්මෝ........ පෝස්ට් එක දැක්කම සසර කලකි රෙනව ...මට මුකුත් ලියාගන්නත් බැරි උනා ඒක දැකල. මීට කලින් කියෝල ගියත්.

    ReplyDelete
  31. පෝස්ට් එකට ආවේ අමාරුවෙන්. 'මෙතැනින්' කීව තැන හොයාගන්ට බැරුව.:)

    පොත කියවලා නෑ. කියවන්ට ආසා හිතුනා සටහන දැක්කාම. පොතේ කතුවරිය ගැන නම් අහලා තියෙනවා.
    මේ වගේ දෙයක් සිදු කරන්නේ ආගමේ නමින්ද?

    වටිනා සටහනක් මදාරා...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'මේ වගේ දෙයක් සිදු කරන්නේ ආගමේ නමින්ද? සහෝදරී මෙවන් ප්‍රශ්නයක් නගා පිළිතුරක් ලබා දීම සඳහා මට අවස්තාවක් උදාකර දීම පිළිබඳව ප්‍රතමව ඔබට ස්තූති වන්ත වන අතර සැකයක් මතු වුවද ආගමකට කිසිදු ප්‍රහාරයක් එල්ලනොකර විනීතව ප්‍රතිචාර ඉදිරිපත් කළ සෙසූ අයටද බ්ලොග්කරුටද මගේ ගෞරවනීය ප්‍රනාමය පුදකරමි.

      ප්‍රතමයෙන් මා කියන්න කැමැති වන්නේ සුන්නත් යන වචනය ගැනයි. සුන්නත් යන වචනය චර්ම චේදනයක් ගැන කියවෙන වචනයක් නොවෙයි. සුන්නත් හෝ සුන්නතයක් යනු නබි මුහම්මද් (ස.අ.ස​) දේව අනට පරිභාහිරව කල සත්ක්‍රියාවන්‍ය​. නබි මුහම්මද් (ස. අ.ස ) කල කී දේ කර ඔහුව අනුගමය කිරීම සුන්නත් වේ. එනම් එවන් ක්‍රියා කිරීම අනිර්වාර්‍ය නොවූ නමුත් එසේ කිරීමෙන් පින් ලැබෙන බවට ඉස්ලාමයේ සඳහන් වෙයි.

      ඉස්ලාමයේ පුරුෂයන් චර්ම චේදනය කර ගැනීම අනිර්වාර්‍යය වන අතර ස්ත්‍රීන්ට එවැනි දෙයක් කරන ලෙස දේව අනක් හෝ නබි වරයාගේ උපදෙස් හෝ ලැබී නැත​. ලිපියේ සඳහන් මෙම මිලේච්ච ක්‍රියාව ඉස්ලාමයට පෙර සිටම පැවැත එන්නක් බව කියා සිටිමි. මේ පිළිබඳ මූලාෂ්‍ර සමඟ ඉදිරිපත් කිරීමට මා නොදන්නා නමුත් මේ පිළිබඳව වැඩි විස්තර අවශ්‍ය අයෙකුට www.anvermanatunga.com ( වාරනය කර ඇති මෙම බ්ලොගයට පිවිසීමටනම් vtunnel හරහා යා යුතුයි ) බ්ලොග් අඩවියේ ෆාතිමා නම් සොහොයුරිය ලියූ 'ඉස්ලාමයට අනූව් කාන්තාවන් සුන්නත් කල යුතුද​' යන ශීර්ශයෙන් ලිපියෙන් දැනගත හැක, ස්තූතියි.

      Delete
  32. meka lankaaweth wenawa..me wage mithya dushtika wada muladarmawadi muslimun karanwa...pahadii sakshi thyenawa..dan lankaaweth karanwa kiyala...matama nurse kenek kiwwa...

    ReplyDelete
  33. මේ වගේම තමයි පිරිමින්ගේ සුන්නත් කිරිමත්
    http://www.youtube.com/watch?v=W2PKdDOjooA
    බලන්න ළමයට වද දෙන හැටි.

    ReplyDelete
  34. පොත නං කියෙව්වෙ නැත. ඒත් මේ පොත් ගැන මතුපිටිං එන සමාජ වටිනාකම වගේම, තව වෙළෙඳපොළ යථාර්ථයකුත් තියේ.

    මේ විදිහෙ පොත් බර ගාණක් තියෙනවා. ඒ හැම එකකම මුස්ලිම් රටවල ගැහැණුන් ට වෙන ගැහැට ගැන විස්තර වෙනවා. ඒ විස්තර කිරීමෙන් රචකයාට ඇමරිකානු සමාජයේ ඉහළ තැනකුත්,ගොඩක් විට සම්මානත් හිමිවෙන අතර, ඇමරිකානු සහ ලෝක ජනමතයේ මුසල්මානුවන් ගැන විරෝධයක් ද ඇවිළෙනවා. ගොඩක් වෙලාවට මේ පොත් වලින් අර කියන සමාජ මෙහෙවර ගැන වෙන මෙහෙය හරි අඩුයි කියලත් පේනවා.

    ReplyDelete
  35. ඩ්‍රැකී : ඔය සඳහන් කරන්නෙ ජීන් සැසන් නම් කතෘවරිය ලියූ පොත් ගැනත් වෙන්න ඇති.
    ඇයගේ "ජොවානා , මයාඩා මෙන්ම දයාබර ඩාලියා වැනි පොත් සියල්ලම මුස්ලීම් කෲරත්වය ඉස්මතු කරනවා.. ඒ තුල ඇමරිකාවේ ලොකු තැනක් ඒ පොත් ලබා ගන්නවා වෙන්නත් පුළුවන්.

    නමුත් වාරිස් ඩයරිගේ පොත ඊට ටිකක් වෙනස්... ඈ මෙපරිදි ඇගේ සුන්නත් කිරීම ඇතුලත් මුළු ජිවිත ඇතුලාන්තය ඇමරිකානු මාධ්‍ය හමුවේ හෙලිදරව් කල පසු මිනිසුන් ඈ දෙස අමුතු කෝණයකින් බැලීමට පටන් ගත් බවත් , එයින් ඈ දැඩි අපහසුතාවයට පස් වූ බවත් මෙමම් ග්‍රන්තයේ සඳහන්...

    මෙයින් මා කීමට අදහ්ස් කලේ , සුන්නත් කිරීම ඇතුළු සියලු අකටයුතුකම් වලට එරෙහිව නැඟී සිටීම මෙම පොතේ ප්‍රධාන අභිලාෂය මිස ආගම් වලට ගැරහීම එහි අභිමතාර්ථය නොවන බව පොත කියවන විට පසක් වන බවයි.

    ReplyDelete
  36. Podi kumarihami සහෝදරියට ඇති වූ 'මේ වගේ දෙයක් සිදු කරන්නේ ආගමේ නමින්ද?' කුකුසට මට කෙටි පැහැදිලි කිරීමක් කරන්න සිතෙයි. එනම් පුරුෂ චර්ම චේදනයක් කර ගැනීම දේව අනක් නමුත් ස්ත්‍රී චර්ම චේදනය යනු දේව අනක් හෝ ශාශ්තෲ වදනක් වත් නොවන වග පෙන්වා දෙන මා මෙම පුරුද්ද ඉස්ලාමයට පෙර සිටම පැවැත එන්නක් බවද කියා සිටිමි. අනික සුන්නත් යන වචනය චර්ම චේදනය ගැන අඟවන්නක් නොව එය නබි මුහම්මද් (සල්) දේව අනට පරිභාහිරව කළ කී දේ, එනම් ඔහුගේ සම්පූර්න ජීවන රටාව අනුගමනය කිරීම සුන්නත් වේ. ස්ත්‍රී චර්ම චේදනය පිළිබඳව ඉස්ලාමය දරන මතය තරමක විස්තර සහිතව දැන ගැනීමට අවශ්‍ය කෙනෙක් සිටී නම් මගේ බ්ලොගයට පිවිස ෆාතිමා නම් සොහොයුරිය ලියූ 'ඉස්ලාමයට අනූව කාන්තාවන් සුන්නත් කළ යුතුද? යන ලිපිය කියවන්න​. ස්තූතියි.

    ReplyDelete
  37. කියවන්න ලස්සන පොතක්. දිනේශ්ගෙ කමෙන්ට් එක දැකලයි ඇවිත් කියෙව්වෙ. වැඩිය වාද කරන්න තරම් මන් මේක අධ්‍යනය කරල නෑ.

    ReplyDelete
  38. ඉස්ලාමයේ ප්‍රධානතම මුලාශ්‍රය වන්නේ අල් කුර්ආනයයි.
    අල් කුර්ආනයේ ස්ත්‍රී චර්ම ඡේදනය පිළිබඳව සෘජු හෝ වක්‍ර සඳහනක් දක්නට නොමැත.
    ඉස්ලාමයට අනූව කාන්තාවන්ට චර්ම චේදනය කිරීම අනිර්වාරය එකක් නොවෙයි.
    ස්ත්‍රී ප්‍රජනන අංග ඡේදනය දහමක ඉගැන්වීම් හෝ දහමක සම්ප්‍රදායක් මත පදනම් වුවක් ලෙස කිසිම සඳහනක් නොමැත. එය අනාදිමත් කාලයේ පටන් පැවත එන සමාජ සම්ප්‍රදායක් වෙයි.

    ස්ත්‍රී චර්ම ඡේදනය අනුමත ක්‍රියාවක් පමණක් වන අතර මෙම ක්‍රියාවලිය මුහම්මද් ධර්ම දුතයාණන්ට පෙර බොහෝ කලක සිට ආසියානු, අප්‍රිකානු හා දකුණු ඇමෙරිකානු ප්‍රදේශයන්හි සමාජ චර්යාවක් ලෙස පවත්වා ගෙන පැමිණ ඇත.
    පෙර සිට ක්‍රියාත්මක වූ සම්ප්‍රදායක් ලෙස මුහම්මද් ධර්ම දුතයාණන් ගේ කාල වකවානුව තුළත් ස්ත්‍රී චර්ම ඡේදනය සිදුවෙමින් පැවති අතර එම සම්ප්‍රදායේ වැරදි පැති නිවැරදි කරන්නට දුන් උපදෙස් පහත හදීස් වාක්‍යයෙන් ඉතාම පැහැදිළි ලෙස සඳහන් වී ඇත.
    “උම්මු අතියියා, ඔබ චර්ම ඡේදනය කරන විට ඉතා කුඩා කොටසක් පමණක් කපන්නට සීමා කරන්න. අභිශිෂ්ණිකා මුණ්ඩය (glans) ඉවත් කිරීමට කටයුතු නොකරන්න. මෙය ස්ත්‍රියට (බිරියට) ප්‍රසන්න වූ ද පුරුෂයාට තෘප්තිකර වූ ද වන්නේය” (තබරානි : දෙවන වෙළුම හදීස් අංක 722 -සුනාන් අබුදාවූද් : හදීස් අංක 2515 )
    ස්ත්‍රී චර්ම ඡේදනය යනු කුකුළාගේ කරමල අග කොටසට සමාන ලෙස පෙනෙන්නට ඇති අභිශිෂ්ණිකාව අග ආවරණය වී ඇති සම කොටස (Prepuce) පමණක් ඉවත් කිරීමය. (මෙමගින් ලිංගේන්ද්‍රියේ සංවේදී කිසිම කොටසක් කපා ඉවත් කරනු නොලැබේ).” (“ෆත්හ් අල් බාරි” ඉබ්නු අල් හජ්ර් අල් අස්කලානි).

    ඉහතින් ඉදිරිපත් කරන ලද කරුණු දෙස අවධානය යොමු කරන ඕනෑම කෙනෙකුට ස්ත්‍රී චර්ම ඡේදනය පිළිබඳව ඉස්ලාමයට එරෙහිව නගා ඇති චෝදනා සියල්ල සහමුලින්ම පදනම් විරහිත බව පැහැදිලි වනු ඇතැයි විශ්වාස කරන්නෙමු.
    කාන්තා චර්ම ඡේදනය කිසිසේත්ම ඉස්ලාමීය නීතිය තුළ අනිවාර්ය දෙයක් නොවන අතර ඈත අතීත සමාජ සම්ප්‍රදායක වැරදි පිළිවෙත නිවැරදි කොට එය කැමැති අයෙකුට අනුමත දෙයක් බවට පත් කිරීම පමණි මෙමගින් සිදු වී ඇත්තේ.
    “මෙම ශල්‍යකර්ම මගින් කනීය අධරය (Labia Minora) හා එය වටා ඇති සමෙන් හා අභිශිෂ්ණිකාව වටා ඇති සමෙන් කොටසක් ඉවත් කිරීම සිදු වේ.
    බොහෝ ස්ත්‍රීන්ට අභිශිෂ්ණිකාවේ උඩ කොටස වටා ඇති සම තම ලිංගික ක්‍රියාවලියට බාධාවක් හෝ යෝග්‍ය නොවන්නක් බවට පත් වෙයි. එහෙයින් එය ඉවත් කිරීම ඔවුන් ගේ ලිංගික සෞඛ්‍යයට වඩාත් උචිත දෙයක් වෙයි.
    මෙම අභිශිෂ්ණිකාවේ උඩ කොටස වටා ඇති සම ලිංගික ක්‍රියාවලියේදී අපහසුතාවක්, වේදනාවක් මෙන්ම ලිංගික සංවේදීතාව අඩුවීමට ද හේතු වෙයි.
    අභිශිෂ්ණිකාවේ උඩ කොටස වසා ඇති සම වටා විවිධ වෛරස බැක්ටිර්යා ආදී විෂබීජ මෙන්ම අපවිත්‍ර දෑ එකතු විය හැක.
    මේවා සෝදා ඉවත් කිරීම එතරම් පහසු නැත. මෙ මගින් විවිධ ආසාධන ඇති විය හැකි අතර දුගඳ ඇති වීමට ද හේතු විය හැක. Clitorial Phimosis නම් රෝගය මෙ මගින් ඇති වන්නකි.”

    පදනම් විරහිතව දහම් අපහාසයට පත් කරවන වෛර චින්තනයෙන් මිදී අන්‍යෝන්‍ය අවබෝධයෙන් යුක්තව ජීවත් වන්නට අදිටන් කර ගනිමු.

    ReplyDelete
  39. මිනිසුනේ උමලා දෙස නැවත හැරී බලාපල්ලා යි ඇස්අරවන්නට තැත්කළ වාරිස් වෙුවෙන් තැබූ සටහනට නමස්කාර වේවා

    ReplyDelete

වර්ණයට පාටක් තවරා යන්න ඔබත්