Saturday, 12 March 2011

මිනිසත්කම සොයා : පස්වන පියවර

              ගෙවී ගිය සති අන්තය සෙනරත්ගේ ජීවිතයේ තීරනාත්මකම දින කිහිපය විය... සෙනරත් නුවන් පිළිබදව අයේශාගෙන් ඉන්පසුව කිසිම මොහොතකට නොවිමසුවේය.. ඒ සංවාදය එතැනින් එහාට ගෙනි යන්නට සෙනරත්ට ඔනෑ උනේද නැත.. මේ අතරතුර අයේශාද තම පියාට කිසිදු වෙනසක් නොපෙන්වා වෙනදා මෙන් නොයෙකුත් දේවල් ගැන කතා කරමින් සති අන්තය ගත කලාය..

        අයේශා වෙනදා මෙන් සතුටින් ඉන්නා බව තාත්තට පෙන්වීමට උත්සාහ කලත් ඇගේ සිත ඇතුලේ වේදනාවක් තිබෙන බව සෙනරත් හොදින්ම තෙරුම් ගත්තේය.. සති අන්තය ගෙවී ගොස් අයේශා යලිත් කොළඹ යාමට සූදානම් විය.. සෙනරත්ද ඇය ආසා කරන කෑම වර්ග කීපයක්ම ඇයට රැගෙන යාමට පිළියෙල කලේය..

         හිමිදිරි පාන්දරම නිවසින් පිටවීමට පැමිනි අයේශා තාත්තාගේ දෙපා නැමද ආශිර්වාද ගෙන නිවසින් පිටත් වීමට සූදානම් වූවාය..

" දුවේ.. මම සතියෙ මැද දවසක කොළඹ එන්නම් නුවන් පුතාව මුන ගැහෙන්න.."

        අයේශා බලාපොරොත්තු නොවූ මොහොතක තාත්තා පැවසූ දෙයින් අයේශාගේ හිත සතුටින් පිරී ගියේය..

" මම කොළඹ එන්නම් කිවුවේ නුවන් පුතාට මෙහෙ එන්න කියන්න බැරි නිසයි.. එහෙම උනොත් මේ හැම දෙයක්ම ඉබේම රණවීරගේ කණට යනවා.. කොහොම උනත් ඒ උන්දැලා මේක දැනගනීවි.."

       සතුටින් තාත්තා ලගට තුරුළුවී සිටි අයේශාගේ මුහුනේ රැදි සිනහව පහව ගියාය..

" තාත්තට මං නිසා කරදරයක් වේවිද?? "

" මට මොනවා වෙන්නද දුවේ.. මට බය දුව ගැන.. දැන් යන්න.. නැත්නම් බස් එකට පරක්කු වේවි.. මම එන බව නුවන් පුතාට කියන්න.."

         වෙල්යාය මැදින් වැටුන් ගුරු පාර දිගේ අයේශා නික්ම යන තුරු සිනහ මුසු මුහුණින් බලා සිටියත් සෙනරත්ගේ සිතට අයේශා ගැන ලොකු බියක් දැනෙන්නට විය.. ඇය කිසිවිටක තමන්ට අකීකරු වී තීරණයක් නොගන්නා බව සෙනරත් දැන සිටියත් ඇගේ සතුට අහිමි කිරීමට සෙනරත්ට හිත් නොදුන්නේය.. රණවීර ආරච්ච් මේ ගැන දැනගත් පසුව කුමක් සිදුවේදැයි සෙනරත්ට සිතා ගත නොහැකි විය.. 

         ඉක්මනින්ම නුවන් හමුවී ඔහුගෙන් නිසි පිළිතුරක් ලබා හැනීම සෙනරත්ගේ අදිටන විය.. ඒ මෙය තම දියණියගේ ජීවිතය පිළිබදව වූ ප්‍රශ්ණයක් නිසාවෙන්ය.. එහෙයින් සෙනරත් නුවන් හමු වීමට දින කීපයකට පසුව කොළඹට පිටත්වීය..

...............................

        සෙනරත් කොළඹට පැමිනෙන විට අයේශා නුවන්ද සමග බස් නැවතුම වෙත පැමින සිටියේය.. පිටතින් නුවන්ගේ කීමට තරම් වරදක් සෙනරත් නොදුටුවේය.. චාම් සරළ බවක් සෙනරත් නුවන් තුලින් දුටුවේය.. රණවීරට වඩා මනුස්සකම නුවන් තුල ඇති බව සෙනරත්ට හැගී ගියේය..

" තාත්තට දැන් මහන්සිත් ඇති.. අපි කඩේකට ගිහින් තේ එකක් බීලා ඉමු.." තාත්තා ලගට පැමිනි අයේශා පැවසීය..

      සෙනරත් දියණියත් නුවනුත් සමග අසල පිහිටි අවන්හලකට ගොස් තේ කොප්පයක රස බලමින්ම නුවන් සමග සිය දියණිය පිළිබදව කතා කලේය..

" පුතා.. ඔයාලගේ සම්බන්දය ගැන මගේ තියෙන්නේ අකමැත්තක් නෙවෙයි.. බයක්.. ඒ පුතාලගේ තාත්තා නිසා.. මට බයයි මගේ දුවට කරදරයක් වේවියි කියලා.."

        සෙනරත් ගේ හිතේ තියෙන බය හොදින් තෙරුම් අරගත් නුවන් සෙනරත්ගේ සිත සැනසෙන අයුරින් කතා කලේය..

" මම දන්නවා ඒ ගැන.. මම අයේශාගෙන් සම්බන්දයක් පටන් ගන්න අහනකොට එයා මුලින් මට අකමැති උනෙත් ඔය හෙතුව නිසාමයි.. අපේ තාත්තා නපුරු බව ඇත්ත.. ඒත් මම හිතනවා මට තාත්තගෙ හිත වෙනස් කරන්න පුළුවන් වෙයි කියලා.."

     නුවන්ගේ කතාවට ටික වෙලාවක් නිහඩව සවන් දුන් සෙනරත්..

" පුතාගේ තීරණයකට තාත්තා කැමති වෙන්න පුළුවන් අයේශා මගේ දුව නෙමෙයිනම්.. පුතාලගෙ තාත්තා මගේ ගැන හොදටම දන්නවා.. ඒ නිසා මම හිතන්නේ නැහැ තාත්තගෙන් කැමැත්තක් ලැබෙයි කියලා.."

" ඔවු.. ඒත් අපේ තාත්තා දන්නේ කුඹුරු කරන සෙනරත් ගැන.. සෙනරත් අප්පු ගැන එයා දන්නේ නැහැනේ.. අයේශා මාත් එක්ක ඒ හැම දෙයක්ම කිවුවා.."

" ඒත් අපිට දැන් ඒ කිසිම දෙයක් නැහැ.. මට තියෙන එකම වස්තුව මගේ දුව විතරයි.. ඒ නිසයි මම අද මෙහෙම එන්නවත් තීරණය කලේ.."

" තාත්තා මට තව ටික දවසක් දෙන්න.. මම මේ හැම දෙයකටම උත්තරයක් හොයාගන්නම්.. එතකන් අයේශාට කිසිම කරදරයන් වෙන්න දෙන්නෙ නෑ කියලා මම තාත්තට පොරොන්දු වෙන්නම්.." 

     නුවන් තුල අයේශා ගැනැ සැබැ ආදයක් මෙන්ම වගකීම් සහිත අදහස් නිසා සෙනරත්ට නුවන්ට අවස්තාවක් ලබා නොදීමට තීරණය කල නොහැකි විය..


 යලි පියනගමු...

4 comments:

  1. ලස්සන කතාව දිනෙශ් අයියා... හැම තාත්තා කෙනෙක්ම ඔය වගේ වෙන්න ඇති... දරුවො දුක් වෙද්දි තාත්තා කෙනෙක් සතුටින් ඉන්නේ නැ..

    ReplyDelete
  2. ඉතුරු ටිකත් ඉකමනට දාමු අයියේ.....ඉක්මනට හොදේ :))

    ReplyDelete
  3. @ නිම්ශා : ඔව් මම හිතනවා හැමෝම එහෙමයි කියලා.. අපේ තාත්තත් එහෙමයි.. අපි වෙනුවෙන් නොකරපු දෙයක් නැහැ...

    ReplyDelete
  4. @ රත්ගමයා : මොකෝ රත්ගමයෝ මේ හදිස්සියේ.. හරි මම ඉක්මනට දාන්නම්...

    ReplyDelete

වර්ණයට පාටක් තවරා යන්න ඔබත්